niedziela, sierpnia 26, 2012

Tarnowskie dożynki powiatowe - Rzepiennik Strzyżewski 2012

Podczas, gdy w kościele odbywała się msza dożynkowa, ja wraz z Piotrem Niemiec, Agentem z mojego biura, zagospodarowywaliśmy namiot. Wtem usłyszałam muzykę zapowiadającą korowód, ale nigdzie nie mogłam go dostrzec.


Dopiero, gdy spojrzałam na wzniesienie po drugiej stronie ulicy ujrzałam kościół zbudowany z czerwonej cegły, a z jego bramy  w dół, w kierunku placu podążał pochód z wieńcami. Wyglądało to pięknie.


Gdy już zbliżyli się, to można było dokładniej przyjrzeć się grupom, ich strojom i wieńcom. Wśród ludzi spotkałam m.in. Pana Pawła Augustyna, aktualnie etatowego członka Zarządu Starostwa Powiatowego w Tarnowie. Mnie jednak zawsze będzie się kojarzył z Małopolską Izbą Rolniczą oraz Towarzystwem Ubezpieczeń Wzajemnych "TUW".

Przy okazji nie omieszkam zaprosić również do przeczytania jego książki, zresztą nie tak dawno temu wydanej, która mówi o idei i rozwoju ubezpieczeń wzajemnych w Polsce - ,,Z ubezpieczeniami wzajemnymi przez wieki’’. Na rynku jest naprawdę niewiele książek omawiających ten temat, a książka Pana Pawła opisuje w ciekawy, bo poparty jego praktycznym poznaniem i rozwijaniem wzajemności ubezpieczeniowej na terenie małopolski i wśród rolników. Z wydaniem książki zbiegły się dwie rocznice, a nawet były inspiracją autora do napisania jej, tj. 20-ta rocznica Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych "TUW", oraz  15-lecie istnienia odrodzonych izb rolniczych w Polsce. Pan Paweł Augustyn, jest rolnikiem, pracował dla rolników w ramach Małopolskiej Izby Rolniczej i jest też założycielem Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych "TUW" - biura w Tarnowie, które we współpracy z Małopolską Izbą Rolniczą szerzyło ideę wzajemności ubezpieczeniowej w środowisku rolniczym.


Wśród grup wieńcowych spotkałam również naszego Agenta Pana Romana Merchuta (na zdjęciach trzyma tabliczkę), przybył wraz z grupą z Gminy Lisia Góra. W konkursie wieńców zajęli II miejsce i serdecznie im z tego tytułu gratuluję.


Wracając myślą do naszego stoiska, muszę napisać, że cieszyło się dużym zainteresowaniem wśród odwiedzających, a na zdjęciu poniżej widzimy przy nim Pana Eugeniusza Niemiec, ojca Piotra, któremu to przekazał swój dorobek i doświadczenie w pracy z ubezpieczeniami w formule wzajemnościowej. 

Pan Eugeniusz, wraz z innymi Agentami od samego powstania biura w Tarnowie (ok. 1998 rok), promował ideę wzajemności ubezpieczeniowej. Można rzec, że wraz z Panem Pawłem Augustynem, Panem Jerzym Książkiem (którego wspominam w innym wpisie bloga), jak również Panem Romanem Merchutem, oraz kilkoma innymi Agentami nie wspomnianymi teraz przeze mnie, był jednym z pionierów szerzenia ubezpieczeń wzajemnych wśród ludności polskiej, po kilkudziesięcioletniej nieobecności na rynku ubezpieczeniowym, spowodowanej zmianami ustrojowymi.


W trakcie imprezy niestety zaczął padać deszcz i na zdjęciu widać, Pana Piotra Niemiec, który wraz z klientami schronił się przed nim w namiocie. Piotr aktualnie jest naszym Agentem w Rzepienniku Suchym i kontakt do niego można uzyskać w naszym biurze w Tarnowie, przy ulicy Urszulańskiej 16.


I jeszcze jedno zdjęcie z mieszkanką z okolic Rzepienników w stroju ludowym. Ech, szkoda, że też nie ustawiłam się do zdjęcia ;)


Dzięki obecności na dożynkach, aż czterech osób związanych z Towarzystwem Ubezpieczeń Wzajemnych "TUW" nie mogłam się oprzeć, aby nie wspomnieć o początkach naszego tarnowskiego biura, które obecnie od 01.07.2012 roku jest już Biurem Regionalnym na teren całej Małopolski.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz