środa, sierpnia 22, 2012

S_Nikiel

baner-apel o pomoc-s.nikiel-www.s-nikiel-mojegory.pl

Żyjemy w cywilizacji huku, który tak dalece zintegrował się z nami że przestaliśmy go zauważać. Niewielu z nas pamięta już czym jest a jeszcze mniej potrafi w ciszy wsłuchać się i odnaleźć siebie.

/Sebastian Nikiel/

Gdy przeczytałam te słowa na stronie Sebastiana od razu przed moim oczami roztoczyły się góry i lasy Rumuni, oraz poczułam zapach łąk i szum strumyków. Każdy ma swoje góry on Tatry, a ja góry Rumuni. Jak ja rozumiałam, to, co on chciał swoimi słowami przekazać. Znam go tylko i zaledwie i o ironio z Facebooka, ale widać serwisy społecznościowe przydają się.
Zaciekawiła mnie jego strona www.s-nikiel-mojegory.pl i już miałam zacząć czytać artykuły o górach i jego wycieczkach, gdy zobaczyłam urywek wiersza i wyraz "przeczytaj" i tak też uczyniłam. Czytając je, zrozumiałam, jak czasami jestem słaba, choć powodów do tego nie mam.
Przyznam, że gość mnie zaintrygował, również jego choroba, o której nie będę pisać, gdyż najlepiej zrobił to on sam, a ja jedynie zachęcam do lektury jego strony i lektury historii jego choroby. Spodobało mi się, jak szczegółowo opisał, w jaki sposób można mu pomóc (a nie każdy to umie) i myślę, że warto to zrobić. Warto mu pomóc.
Najpierw chciałam o górach, potem o górach i wierszach.... a skończyło się na Sebastianie. Jednak zarówno góry jak i wiersze to właśnie on sam, więc jak mogło być inaczej?


Sebastianowi życzę siły, a pozostałych czytaczy pozdrawiam !
Zagłębiając się jednocześnie w pozostałe zakamarki jego strony.
Temawa
A na dobranoc wiersz...

Poeta martwy
to nie ten którego
nikt nie czyta
to ten który w zwątpieniu
przestał pisać
Dobry malarz
to nie ten który
znany i podziwiany
nagrody na wernisażach odbiera
to ten który nigdy
pomimo zwątpienia
nie przestał malować
Człowiek sukcesu
to nie ten który
przebojem zdobył
przychylność mamony boga
to człowiek prawdziwy
walczący co dzień
pomimo trudu i zmęczenia
z własną słabością
butą i lenistwem
to człowiek który
umie żyć pełnią życia
zachowując człowieczeństwo
i miłość do bliźniego swego.

/ Sebastian Nikiel 15.02.2008. /

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz