poniedziałek, sierpnia 27, 2012

ostatki wspomnienia mojej podświadomości

Miłość nie jest najmocniejszym spoiwem między dwiema istotami, jest nim seks.
Tarun J. Tejpal, "Daleko od Chandigarh", str. 11

Seks nie jest najmocniejszym spoiwem między dwiema istotami, jest nim miłość.
Tarun J. Tejpal, "Daleko od Chandigarh", str. 670


Raz – Dwa – Trzy
na trąbce gra
Michał Bajor śpiewa o miłości
a ja
rozważam, wspominam, przewiduję
wgłębiam się w myśli
analizuję


czy mówiłam już, że chcę odejść?
wiem, wiem
mówiłam to już nie jeden raz
a podpowiada mi to...
moja przeklęta intuicja
co wzlecę...
...sprowadza mnie na Ziemię
co wdrapię się na górę
spycha i spadam na...
...na szczęście cztery łapy

nic to jednak
kto ma miękkie serce...
ma twardą...
tak tak
znam tą zasadę
…znam!

moja nie dość silna wola
powoduje, że
przy Tobie trwam
za każdym razem
widzę Cię po raz ostatni
a może...
...właśnie dlatego...
jest tak dobrze?
więc
zostaną miłe wspomnienia

za każdym razem żegnam się z Tobą
a ty nawet tego nie wiesz
zapominam wypowiedzieć „żegnaj”

słowo to zalega we mnie
trawi go mój żołądek
przemyka żyłami pomiędzy krwinkami
wypisuje się w szarych komórkach
sądzę, że na RTG też było by widoczne
jak uwięzło w moim gardle
pomiędzy migdałkami

w czym problem?
w tym, że niczego nie ma
nie można zakończyć
czegoś, czego nie ma

ale ja
CHCĘ SIĘ UWOLNIĆ
od
myśli o Tobie
od obrazów z filmu
który rozgrywa się
pod moimi powiekami
co rano, co wieczór
co dzień

piszę więc - żegnam Cię!
żegnam Cię moje wyobrażenie
ŻEGNAM!

...lecz nie, nie myślcie,
że jestem tak romantyczna,
to tylko ostatki wspomnienia
mojej podświadomości
o romantyzmie beznadziejnym
z lat zapomnianych
wyproszoną
od anioła stróża amnezją.
/Temawa, DT, 15.07.2012 r./

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz